اخبار روز

مجهزترین بیمارستان دامپزشکی کشور

بیمارستان دامپزشکی تهران شعبه غرب، مجهزترین بیمارستان دامپزشکی کشور است .بیمارستان دامپزشکی تهران یکی از مراکز شناخته شده و پر مراجعه دامپزشکی به حساب می آید.اما مدیران بیمارستان به فکر احداث یک مرکز جدید افتاده اند چرا که فواصل بین شرق و غرب تهران ممکن است گاهی به اندازه سفر بین شهری زمان ببرد به همین دلیل در کشور های پیشرفته، مجموعه های بزرگی که احداث می شوند در نقاط مختلف شهر تقسیم شده و به این ترتیب استفاده از امکانات این مراکز را برای ساکنان قسمت های مختلف شهر تسهیل می کند. ممکن است استفاده بسیاری از ساکنان غرب تهران از بیمارستان دامپزشکی در کامرانیه دشوار باشد اما استقرار این مرکز در غرب تهران به هم افزایی بیمارستان کمک می کند و شهروندان بیشتری از این خدمات استفاده خواهند کرد.

در طراحی و معماری پروژه هایی که به حیوانات مربوط می شود، لازم است الگو های متناسب با همین حوزه فراهم شود. به همین دلیل است که فضایی پویا با فرم ها و حرکت هایی متناسب با جنب و جوش حیوانات طراحی شده است. در طراحی این بیمارستان نیز به تاثیر معماری در مناسب بودن این فضا توجه ویژه ای شده است. فضا هایی که باید در عین انعکاس دادن پویایی زندگی با حیوانات، آرامش را هم منتقل کنند. قرار است با بیمارستان مجهزی طرف باشیم که سازندگانش به همه چیز برای آسایش و راحتی مراجعه کنندگان فکر کرده اند.

برای بسیاری از مراجعه کنندگان به این مراکز، شاید فاصله مکانی اولویت انتخاب بیمارستان نباشد و آنچه اهمیت بیشتری پیدا می کند، امکانات و تجهیزات عالی و پیشرفته  بیمارستان است. تجهیزاتی که باید در مواقع حساس به کمک سرپرست حیوان بیایند و نمی شود اهمیت شان را نادیده گرفت. روابط کامل و جامعی طبق استانداردهای روز در نحوه قرارگیری فضاها و دسترسی های این فضاها به یکدیگر لحاظ شده اند که کار را دقیق تر کرده است به طوری که تمام فضاهای مورد نیاز یک بیمارستان دامپزشکی در نظر گرفته شده است.

همچنین از وجوه تمایز و نقاط قوت بیمارستان تهران وجود بخش مدیریتی و پژوهشی در این بیمارستان است و علاوه بر این سالن همایشی هم طراحی شده است تا مباحث مختلف در آن مطرح شود و فضایی برای همایش های مرتبط فراهم کند.

این بیمارستان در 9 طبقه ساخته شده که شامل پیشرفته ترین امکانات درمانی و خدماتی است که نظیر آن در دیگر بیمارستان های دامپزشکی کشور وجود ندارد و از بهترین تجهیزات پزشکی و مکانیکی و برقی در ساخت آن استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *